уторак, 13. април 2021.

Допис Министарства просвете, науке и технолошког развоја о организацији наставе

Република Србија
МИНИСТАРСТВО ПРОСВЕТЕ, НАУКЕ И ТЕХНОЛОШКОГ РАЗВОЈА
Немањина 22-26
Датум: 13.04.2021. године 

ОСНОВНА ШКОЛА
СРЕДЊА ШКОЛА
-директору

Имајући у виду да је дошло до делимичног побољшања актуелне епидемиолошке ситуације, као и процене Кризног штаба, обавештавамо Вас о следећем:
Почевши од 19. априла 2021. године, настава се организује на начин како је то прописано стручним упутствима за организацију и реализацију образовно-васпитног рада у школској 2020/2021. години за основне и средње школе, од 11. августа 2020. године и Правилником о посебном програму образовања и васпитања (број: 601-00 00027/4/2020-15 од 19.08.2020. године).
У оквиру организације непосредног образовно-васпитног рада, веома је важно да се континуирано прате и оцењују ученичка постигнућа на начин који неће додатно оптеретити ученике и наставнике.
У жељи да ученици успешно заврше школску годину потребно је да се настава и остали облици образовно-васпитног рада припремају и реализују у функцији остваривања прописаних исхода кроз одговарајуће садржаје и активности.
Потребно је водити рачуна и опажљивом планирању усмених и писмених провера постигнућа, али и о томе да се оцењивање ученика врши и на основу процена о ангажовању и резултатима рада, а нарочито путем: излагања и представљања (изложба радова, резултати истраживања, модели, цртежи, постери, дизајнерска решења и др.), учешћа у дебати и дискусији, писања есеја, домаћих задатака, учешћа у различитим облицима групног рада, рада на пројектима, збирке одабраних ученикових продуката рада – портфолија, у складу са правилником којим се уређује оцењивање ученика у основном и средњем образовању и васпитању.
Приликом оцењивања, такође, треба инсистирати на битним садржајима и активностима, односно на садржајима и активностима који су кључни за остваривање исхода.

С поштовањем,

ПРВИ ПОТПРЕДСЕДНИК ВЛАДЕ
и министар
Бранко Ружић



Нема коментара:

Са семинара „КРЕИРАЊЕМ ОБРАЗОВНИХ ПЛАНОВА ДО ИНКЛУЗИВНЕ ПРАКСЕ“

15.10.2009. Са радионице "Разговори о развоју школе"